Top Nav

Rekordowa konferencja zakupowa na Stadionie Narodowym

20 października 2014 na Stadionie Narodowym odbyła się konferencja PROCON/POLZAK 2014, największe i najważniejsze tegoroczne wydarzenie dla branży zakupowej w Polsce. Patronat nad konferencją objęła nasza redakcja.

Prawie 200 uczestników konferencji dyskutowało na tematy związane z zarządzaniem zakupami i łańcuchem dostaw. Wśród prelegentów znaleźli się eksperci i praktycy z wieloletnim doświadczeniem w tej dziedzinie, a przede wszystkim prof. Arjan van Weele z Politechniki Technologicznej w Eindhoven, który otworzył konferencję.

W nowoczesnych wnętrzach Stadionu Narodowego zgromadziło się wielu przedstawicieli wyższej kadry zarządzającej, menedżerów odpowiedzialnych za zarządzanie i koordynowanie zakupami, łańcuchem dostaw, transportem i zaopatrzeniem, strategią i logistyką, zamówieniami publicznymi oraz narzędziami IT w największych firmach w Polsce. Otwierające konferencję inspirujące wystąpienie prof. Arjana van Weele dotyczące sposobów osiągania doskonałości zakupowej spotkało się z bardzo pozytywnym przyjęciem uczestników wydarzenia. Podkreślano, że potrzebna jest wymiana wiedzy i doświadczeń zgromadzonych przez kupców na innych rynkach i śledzenie najnowszych trendów wśród liderów zmian.

„Jeszcze nigdy w długoletniej historii konferencji POLZAK nie zanotowano tak wysokiej frekwencji, jak podczas tegorocznego spotkania na Stadionie Narodowym. Świadczy to o tym, że tematyka zakupowa zyskuje na znaczeniu i dąży do wypracowania jeszcze mocniejszej pozycji w procesach biznesowych. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że w naszej konferencji wzięło udział tak wielu specjalistów z branży zakupowej. Wyniki ankiety ewaluacyjnej, którą przeprowadziliśmy wśród uczestników pokazują, że tegoroczne spotkanie zostało przez nich ocenione jako bardzo udane. Zebraliśmy również wiele opinii i wskazówek, które pomogą nam zorganizować przyszłoroczną edycję na jeszcze wyższym poziomie organizacyjnym i merytorycznym.” – powiedział Mateusz Borowiecki, Prezes Zarządu OptiBuy, współorganizator konferencji PROCON/POLZAK 2014.

 

Andrzej Zawistowski z Polskiego Stowarzyszenia Menedżerów Logistyki (PSML), współorganizatora konferencji, zwraca uwagę na społecznościowy charakter wydarzenia.

Udział w spotkaniu był świetną okazją do poszerzenia wiedzy z zakresu zarządzania zakupami oraz łańcuchem dostaw. Zaproponowana przez nas formuła konferencji umożliwiała również efektywną wymianę doświadczeń i spostrzeżeń z prelegentami oraz innymi specjalistami z branży. Wiemy, że wiele osób podczas naszej konferencji nawiązało bezpośredni kontakt z potencjalnymi partnerami biznesowymi. Tak właśnie widzimy przyszłość tego wydarzenia – jako spotkanie, które integruje branżę i stanowi forum do wymiany kontaktów i doświadczeń. W imieniu PSML i OptiBuy chciałbym już dzisiaj zaprosić całą branżę zakupową do udziału w przyszłorocznej konferencji PROCON/POLZAK 2015.

Sesje prezentacyjne w ramach pierwszego bloku tematycznego wypełniły prelekcje poświęcone m.in. metodom analizy kosztów zakupowych oraz narzędziom służącym do zarządzania specyfikacją wyrobów produkcyjnych. Uczestnicy tego bloku prezentacji poznali również najlepsze rozwiązania z obszaru Global Sourcing.

W czasach rosnącej konkurencji tematyka optymalizacji kosztów materiałów zyskuje na coraz większym znaczeniu. Podczas naszej sesji omawialiśmy różne strategie zakupowe i narzędzia służące do ich realizacji. Całość została zobrazowana konkretnymi przykładami zastosowań poszczególnych mechanizmów w warunkach biznesowych. Myślę, że udział w tym bloku tematycznym zainspirował wielu kupców do poszerzenia wykorzystywanego przez nich instrumentarium przy prowadzeniu projektów optymalizacji kosztów materiałowych.

 – powiedział dr Tomasz Gonsior, moderator sesji „Zarządzanie kosztami materiałowymi” na konferencji PROCON/POLZAK 2014.

Prezentacje w ramach drugiego bloku tematycznego dotyczyły sposobów optymalizacji kosztów administracyjnych i usług. Prelegenci mówili m.in. o znajdowaniu oszczędności w niespodziewanych miejscach, kryteriach wyboru dostawcy oraz o niełatwej współpracy Działu Zakupów z Klientem Wewnętrznym. Zaprezentowane zostały również ciekawe Case Studies z wybranych optymalizacji kosztów.

W ramach sesji „Zakupy w sektorze publicznym” doświadczeni eksperci zastanawiali się nad możliwością wdrożenia nowoczesnych rozwiązań zakupowych, usprawniających procesy udzielania zamówień w sektorze publicznym. Moderatorką tej sesji była Elżbieta Gnatowska, wieloletni menedżer w administracji publicznej, ekspert z zakresu zarządzania zamówieniami publicznymi.

Cieszy fakt, że sektor publiczny doczekał się własnej sesji tematycznej na największej konferencji zakupowej w Polsce. Pojęcie „zakupów publicznych” powoli zaczyna funkcjonować w obszarze zamówień publicznych, a publiczni zamawiający, na co dzień stosujących ustawę Pzp, do swojej codziennej praktyki zaczynają włączać metody zakupowe stosowane w instytucjach komercyjnych. Mimo to, pojęcie „zakupów”, w kontekście udzielania zamówień publicznych, nie występuje powszechnie i nie jest jeszcze właściwie rozumiane. Podczas konferencji PROCON/POLZAK staraliśmy się zachęcić osoby związane zawodowo z systemem zamówień publicznych, do tzw. „myślenia zakupowego”, a tym samym do poszerzenia ich profesjonalnego warsztatu, poprzez sięgnięcie po wspomniane metody. Myślę, że grono zamawiających publicznych zainteresowanych sięganiem po nowoczesne narzędzia zakupowe będzie stale rosło.

– powiedziała Elżbieta Gnatowska, moderatorka sesji „Zakupy publiczne”.

Czwarty blok prezentacji poświęcony został procesom i narzędziom wspierającym pracę Działu Zakupów. Prelegenci mówili m.in. o budowaniu Strategii Lean, umieszczaniu zakupów w centrum kluczowych procesów biznesowych. Przedstawiono metody doskonalenia procesów zakupowych. Na konferencji PROCON/POLZAK 2014 po razie pierwszy została zaprezentowana platforma zakupowa NextBuy, która wspiera zarządzanie relacjami z dostawcami.

Prezentacje w ramach naszego bloku tematycznego były prowadzone przez ekspertów posiadających wieloletnie doświadczenie w branży zakupowej. Chętnie dzielili się swoją wiedzą i umiejętnościami w zarządzaniu procesami zakupowymi na różnych poziomach organizacji. Uczestnicząc w prelekcjach można było się dowiedzieć, jak zbudować procesy zakupowe, aby funkcjonowały w sposób optymalny i wspierały realizację określonych celów oraz jakich narzędzi użyć, aby dział zakupów pracował szybciej i w bardziej komfortowych warunkach. Mam nadzieję, że nasza konferencja przełoży się na wzrost liczby firm stawiających na nowoczesne rozwiązania usprawniające procesy zakupowe.

– powiedział Andrzej Zawistowski, moderator sesji „Procesy i Narzędzia”.

Organizatorami tego największego i najważniejszego tegorocznego spotkania dla branży zakupowej była firma OptiBuy oraz Polskie Stowarzyszenie Menedżerów Logistyki (PSML).

, , , ,

RynekERP.pl wykorzystuje pliki cookies. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na dysku twojego urządzenia zmień ustawienia swojej przeglądarki.